Twój koszyk
Nie masz żadnych produktów w koszyku
Rejestracja

Zaloguj się

Product was successfully added to your shopping cart.

5

Product was successfully added to your compare list.

5

Product was successfully added to your wishlist.

5

UWAGA: Zalecane przeglądarki internetowe

W celu bezbłędnego wyświetlania zawartości stron sklepu zalecamy używanie najnowszych, aktualnych wersji przeglądarek internetowych (np. aktualnie Firefox 3.5.x, Internet Explorer 8.x, Opera 10.x, Safari 4.x, Chrome 3.x ). Nie jesteśmy w stanie optymalizować kodu strony dla wszystkich starych wersji przeglądarek.


Wprowadzenie, czyli jak poruszać się w sklepie SingleMalt.pl

W tym artykule dowiesz się jak poruszać się po sklepie, jak najlepiej wykorzystać jego możliwości, aby szybko i trafnie odnaleźć to czego szukasz. Poniżej opisaliśmy główne mechanizmy stworzone dla Twojej wygody. Jeżeli wciąż jakieś rzeczy nie zostały wyjaśnione, prosimy po lekturze o uwagi i komentarze na adres: sklep@SingleMalt.pl

Przejdź do sekcji:
Część I. Nawigacja w sklepie
1. Kategorie w menu głównym
2. Nawigacja warstwowa wg cech produktów
3. Widok produktów: Etykiety
4. Widok produktów: Lista z opisami
Część II. Wyszukiwanie
1. Wyszukiwanie podstawowe
2. Wyszukiwanie zaawansowane
3. Szukane frazy
Część III. Prezentacja produktów
1. Karta produktu
2. Dodatkowe cechy: tagi
3. Porównanie towarów
4. Powiadamianie znajomych o produkcie
5. Własna lista życzeń

Część I. Nawigacja w sklepie

Nawigacja w sklepie, czyli poruszanie się i ograniczanie widoku katalogu produktów, może odbywać się na kilka sposobów.

1. Kategorie w menu głównym

Do najprostszych należy wybór określonej kategorii z menu głównego (rys. 1). Przykładowe kategorie to szkocka whisky single malt wraz z podziałem na regiony produkcji whisky, czy ackesoria do whisky z podkategorią szklanki i kieliszki. Po wybraniu kategorii sklep zawęzi pokazywane produkty tylko do tych, które znajdują się w wybranej kategorii.

Wybór kategorii z menu głównego.
Rysunek 1. Wybór kategorii z menu głównego.

2. Nawigacja warstwowa wg cech produktów

Jednak nie zawsze będziesz wiedział w jakiej kategorii znajduje się poszukiwany produkt lub grupa produktów, a być może Twoja poszukiwana grupa produktów jest zupełnie inna niż zdefiniowane przez nas kategorie. Z tego powodu stworzyliśmy mechanizm nawigacji warstwowej, w którym umieściliśmy kilka cech produktów, wg których możesz szybko filtrować produkty (rys. 2). Możesz wybrać kilka różnych cech jednocześnie, aby stopniowo coraz bardziej zawężać katalog.
Jako użyteczne cechy takiego sposobu filtrowania katalogu produktów wybraliśmy: regiony produkcji, destylarnie, roczniki, grupy wiekowe, pojemność butelki, cena whisky, czy wreszcie przypisaliśmy kilkanaście grup wrażeń smakowo-zapachowych, które łatwo skojarzą Ci się ze Twoim ulubionym smakiem whisky. Ponadto, w ten sam sposób możesz wybrać whisky typu cask strength, czy nie filtrowane na zimno, a także wersje limitowane, czy specjalnie wydane kolekcje whisky.

Wybór cech w mechanizmie nawigacji warstwowej
Rysunek 2. Wybór cech w mechanizmie nawigacji warstwowej.

3. Widok produktów: Etykiety

Podstawowym widokiem produktów jest widok Etykiet. To widok w którym domyślnie zobaczysz 9 etykiet produktów z małą ilością informacji, tj. z nazwą, ceną i informacją o niedostępności lub przyciskiem "Dodaj do koszyka" oraz użyteczne mechanizmy Dodaj do listy życzeń i Dodaj do porównania (rys.3).
Dla Twojej wygody produkty są podzielone na strony (możesz wybrać stronę na którą chcesz przejść>, a na każdej stronie domyślnie jest 9 produktów (tę ilość także możesz zmienić). Możesz także zmienić porządek sortowania (od góry lub z dołu) oraz cechę wg której sklep sortuje produkty (cena, nazwa, destylarnia).

Widok etykiet produktów
Rysunek 3. Widok etykiet

4. Widok produktów: Lista z opisami

Możesz zmienić widok na taki, w którym zamiast etykiet będą prezentowane zdjęcia butelek wraz z dodatkowym opisem produktu - w tym celu należy kliknąć ikonkę Lista produktów (rys. 4). W odróżnieniu od widoku etykiet tu prezentujemy jeden produkt w jednym wierszu, a domyślnie ustawiona liczba produktów to 6. Podobnie jak w widoku etykiet - możesz zmienić ilość wyswietlanych produktów, przejść do innej strony, czy zmienić sortowanie.

Widok listy produktów z krótkim opisem
Rysunek 4. Widok Lista produktów

Część II. Wyszukiwanie

Szybkie i dokładne wyszukanie informacji jest dziś bardzo ważne. Nie inaczej jest z produktami w sklepie internetowym. Jeżeli trafiłeś/aś na stronę naszego sklepu to możesz swobodnie nawigować po katalogu produktów (jak opisano to wyżej) lub użyć naszej pełnotekstowej wyszukiwarki. Pełnotekstowa oznacza, że wpisując szukaną frazę, sklep będzie szukał informacji po niemal wszystkich cechach produktów. To znaczy, że masz dużą swobodę w tworzeniu zapytania, może to być fragment nazwy destylarni, cała nazwa whisky, sam wiek, czy nawet zawartość alkoholu. Po prostu wpisz to z czym Ci się kojarzy szukany produkt. Jednak z drugiej strony zbyt ogólne zapytanie zwróci dużo produktów, których być może wcale nie szukasz.

1. Wyszukiwanie podstawowe

Zawsze w prawym górnym rogu, na każdej stronie naszego sklepu, masz do dyspozycji nasza pełnotekstową wyszukiwarkę. Aby z niej skorzystać, po prostu kliknij czerwony napis "Wyszukaj w sklepie..." i kliknij przycisk OK lub naciśnij ENTER. Wynik wyszukiwania to widok etykiet przedstawiający wszystkie produkty spełniające zadane kryteria wyszukiwania.

2. Wyszukiwanie zaawansowane

Jeżeli nie odpowiadają Ci wyniki podstawowego wyszukiwania pełnotekstowego, możesz skorzystać z wyszukiwania zaawansowanego poprzez wypełnienie formularza ze wszystkimi możliwymi cechami produktów. Formularz taki dostępny jest na dole każdej strony, w stopce jako link Wyszukiwanie zaawansowane. W tym formularzu możesz bardzo precyzyjnie wpisać wartości cech jakie Ciebie interesują.

3. Szukane frazy

Gromadzimy wszystkie zapytania przesłane przez wyszukiwarkę do naszego sklepu, dzięki temu możesz zobaczyć jakich słów użyli inni Klienci w celu wyszukania produktów. Strona prezentująca Szukane frazy dostępna jest w stopce każdej strony.

Część III. Prezentacja produktów

W sklepie internetowym nie możesz dotknąć produktu i bezpośrednio go ocenić, powiedzieć "podoba mi się, kupuję" lub "wygląda gorzej od drugiego, nie kupuję". Dlatego przywiązujemy dużą wagę do prezentacji produktów. Staramy się dać Ci wszystkie obiektywne informacje dostępne o produkcie (dokładna nazwa, wiek, zawartość alkoholu itd.), co najmniej 2-3 zdjęcia, oraz subiektywne opisy wrażeń i doznań jakie produkt w nas wzbudza.
Przygotowaliśmy więc specjalną stronę internetową dla każdego produktu zawierającą wszystkie o nim informacje wraz ze zdjęciami (karta produktu). Co więcej poprzez tzw. tagi oraz oceny produktów, możesz sam od siebie dodać wartościowe informacje do produktu, które posłużą Tobie i innym przy wyszukiwaniu produktów. Dodatkowo udostępniamy kilka ciekawych narzędzi, jak możliwość łatwego porównania kilku wybranych produktów, czy też stworzenia swojego wirtualnego zbioru whisky.
UWAGA: Dokładamy wszelkich starań, aby opisy produktów były rzetelne i wolne od błędów oraz zawierały dużo zdjęć i informacji, także subiektywnych. Jednak jesteśmy tylko ludźmi, więc nie możemy uniknąć błędów i pomyłek. Jeżeli znajdziesz jakiekolwiek niedociągnięcie na naszej stronie to prosimy podziel się z nami informacją. Pozwoli to na ciągłe podnoszenie jakości w naszym sklepie, a innym klientom oszczędzi obcowania z błędnymi informacjami. Dziękujemy.

1. Karta produktu

Każdy produkt posiada swoją stronę internetową z unikalnym adresem (adres jest tworzony w konwencji: http://singlemalt.pl/NazwaProduktu-Wiek-Rocznik-ZawartoscAlkoholu-PojemnoscButelki). Na stronie obok galerii zdjęć produktu znajdują się najważniejsze informacje:

  • pełna i unikalna nazwa produktu
  • informacja o dostępności produktu
  • przycisk dodaj do koszyka (niedostępny jeśli brak towaru)
  • linki: wyślij znajomemu, dodaj do porównania i dodaj do listy życzeń
  • krótki opis produktu
  • opis produktu
  • informacje dodatkowe w formie tabeli
  • tagi klientów przesłane do produktu

 Ponadto mogą pojawiać się linki do innych produktów, najczęściej tego samego producenta lub do substytutów danego produktu.

2. Dodatkowe cechy: tagi

Oprócz informacji o produkcie zebranych przez nas na karcie produktu, możesz przysłać nam własne cechy określające produkt, które kojarzą Ci się z danym produktem. Takie cechy nazywamy tagami. Po przesłaniu do nas tagów, akceptujemy je, a następnie są one dostępne dla wszystkich Klientów sklepu w dwóch miejscach: w bocznym menu jako zbiór wszystkich tagów nadanych wszystkim produktom, wg których można wyszukiwać produkty oraz na karcie produktu jako cechy danego produktu.
Aby przysłać nam swoje tagi musisz wejść na kartę danego produktu, który chcesz o'tag'ować i wpisać słowa rozdzielone spacjami (jeśli każde słowo jest osobną cechą), bądź wpisać frazy składające się z kilku słów ujmując je w cudzysłów (').
Zachęcamy do tagowania! UWAGA: Pamiętaj, że Twoje tagi będą czytać inni odwiedzający nasz sklep. Postaraj się, aby tagi były wartościowe dla czytelników, jednoznaczne i sprawiedliwe.

3. Porównanie towarów

Wiemy jak trudno czasem wyczytać w internecie czym różnią się produkty między sobą. Jeśli chcesz sprawdzić różnice, dodaj interesujące Cię produkty do porównania (linki są przy każdym produkcie, zarówno w widoku etykiet, listy z opisami, czy na karcie produktu) i kliknij przycisk Porównaj.
Sklep pokaże Ci prosty raport w formie tabeli, gdzie wszystkie cechy produktu będą zestawione obok siebie i łatwo będzie dostrzec różnice. Przeglądając zestawienie możesz łatwo usunąć produkt, który przestał Cię interesować oraz wydrukować ostateczne zestawienie. Oczywiście możesz też zamknąć zestawienie i powrócić do katalogu produktów. Dodane produkty wciąż będą się znajdować w porównaniu, dzięki czemu możesz uzupełnić zestawienie.

4. Powiadamianie znajomych o produkcie

Jeżeli znalazłeś w naszym sklepie whisky bardzo ciekawą, którą Twój znajomy/znajoma poszukiwali od dłuższego czasu, bądź nasza oferta jest atrakcyjna, możesz podzielić się informacją o danym produkcie ze znajomymi. Wystarczy kliknąć Wyślij znajomemu, wypełnić prosty formularz wpisując komentarz, adres e-mail (lub kilka jeśli chcesz powiadomić więcej osób) i wysłać formularz. Adresaci otrzymają e-mail wraz z linkiem do produktu.

5. Własna lista życzeń

Lista życzeń to kolejny mechanizm, który pozwala Ci zarządzać własnymi zakupami. Cele tworzenia własnej listy życzeń mogą być różne. Przykładowo możesz użyć listy życzeń do:

  • stworzenia listy prezentów, którą roześlesz do swoich znajomych.
  • zgromadzenia produktów, których nie chcesz teraz kupować, ale zastanawiasz się i chcesz podjąć decyzję później.
  • prowadzenia wirtualnego barku, czyli zbioru posiadanych whisky.

 Do listy życzeń dodajesz produkty klikając link Dodaj do listy życzeń. Przy każdym produkcie możesz dodać i zapisać swój komentarz. Listę możesz rozesłać do znajomych. W łatwy sposób możesz też przenieść produkt z listy życzeń do koszyka i odwrotnie.